Συμφωνία μετά από τρεις συνεδριάσεις για το κυκλοφοριακό στο Ηράκλειο

Ψηφίστηκε την Δευτέρα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου, η πρόταση για την κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης που μετατρέπει σε πεζόδρομους δρόμους στο κέντρο, ενώ παράλληλα εγκρίθηκε και η δημιουργία πιάτσας ταξί στην οδό Ψαρομηλίγκων.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου δεν ενέκρινε την πεζοδρόμηση της οδού Ιδομενέως. Ωστόσο, η πρόταση των οδηγών-ιδιοκτητών ταξί για πιάτσα ταξί στην οδό Ψαρομηλίκων έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από το σύνολο του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς η ικανοποίηση της πρότασής τους έκαμψε τις αντιδράσεις και έστω με την τέταρτη φορά κατορθώθηκε να ψηφιστεί η κυκλοφοριακή μελέτη που μετατρέπει σε πεζόδρομους ένα ευρύ δίκτυο δρόμων του Ηρακλείου, ακόμη και τους πλακοστρωμένους όπως τη Δικαιοσύνης, την Ίδης και την Καλοκαιρινού.


Η πρόταση των οδηγών ταξί ανέφερε να κινούνται από τη Γιαμαλάκη στην Καζαντζάκη, τη Μιχελιδάκη, τη Βουρβάχων, αριστερά τη Βλαστών, με το πρώτο ταξί μπροστά από το κατάστημα με τα σοκολατάκια – κατά τη ρήση του δημάρχου Ηρακλείου – και με “πρόσωπο” προς την Ίδης, ώστε να αποχωρούν αριστερά προς Βουρβάχων. Με τη λύση αυτή οι οδηγοί ταξί παύουν να βάζουν “φρένο” να χαρακτηριστούν πεζόδρομοι οι πλακοστρωμένοι δρόμοι στο κέντρο του Ηρακλείου. Η πρόταση υπερψηφίστηκε από όλες τις δημοτικές παρατάξεις εκτός της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, που ψήφισε “παρών”.


Νωρίτερα χθες, στο ξεκίνημα της συνεδρίασης, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης δήλωσε ότι συμφωνεί με την πρόταση των ιδιοκτητών ταξί να υπάρξει πιάτσα με πιλοτική εφαρμογή διάρκειας 4 μηνών συν 4 μηνών: Με λίγα λόγια, η πιάτσα στην Ψαρομηλίγκων θα λειτουργήσει αρχικά για 4 μήνες. Όταν περάσει αυτό το διάστημα, θα αξιολογηθεί και θα λειτουργήσει για άλλους 4 μήνες. Μετά το πέρας των 8 μηνών θα ληφθεί οριστική απόφαση.

Εντούτοις, το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου δεν ενέκρινε την πεζοδρόμηση της οδού Ιδομενέως όπως προτεινόταν από την εισήγηση της κυκλοφοριακής μελέτης που στο σύνολό της ψηφίστηκε χθες. Ειδικότερα, υπήρξαν πολλές ενστάσεις ότι θα “στραγγαλιστεί” η κυκλοφορία και θα επιβαρυνθεί η περιοχή του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου, που συγκεντρώνει πολλούς τουρίστες και επισκέπτες τους θερινούς μήνες.
Αναφορικά με την πεζοδρόμηση της Ιδομενέως, λοιπόν, η “Λαϊκή Συσπείρωση” ψήφισε “παρών” και οι παρατάξεις “Ηράκλειο 3.7.5”, “Ηράκλειον Αξίζει” και “Συν-Εργασία για το Ηράκλειο” ψήφισαν “λευκό”. «Όχι» ψήφισαν οι παρατάξεις Λυγερού και Ινιωτάκη. Επισημαίνεται ότι η πεζοδρόμηση της Ιδομενέως δεν “πέρασε”, καθώς επρόκειτο για κανονιστική πράξη και επιτάσσει 25 ψήφους που δε συγκεντρώθηκαν.

Εκείνο που αξίζει να σημειωθεί είναι το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα οι σχέσεις δημοτικής Αρχής και των οδηγών ταξί είχε οδηγηθεί στα άκρα και οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης λειτούργησαν καταλυτικά για να πέσουν οι τόνοι και να βρεθεί μια από κοινού αποδεκτή λύση. Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο ότι οι επικεφαλής των 5 συνεργαζόμενων παρατάξεων της αντιπολίτευσης τόνισαν πολλές φορές την ανάγκη συνεργασίας, ότι περπάτησαν και είδαν το πρόβλημα και πως έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στη λήψη της τελικής απόφασης. Χαρακτηριστική ήταν και η αναφορά του προέδρου του Συλλόγου Ταξί Ηρακλείου Λευτέρη Πετράκη, ο οποίος σύμφωνα με το neakriti.gr, ανέφερε: «Θέλω να ευχαριστήσω τις δημοτικές παρατάξεις που ήρθαν και περπατήσαμε μαζί στο συγκεκριμένο σημείο και είδαν το πρόβλημα. Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον Ευριπίδη Κουκιαδάκη. Το παράπονό μου είναι στον Γιάννη Αναστασάκη που με “κακίζει” κι αν είχε έρθει να το “περπατήσουμε” μαζί θα είχε λυθεί το πρόβλημα μέρες τώρα», δήλωσε με νόημα ο κ. Πετράκης.


Σωστή χαρακτήρισε τη λύση που τελικά προκρίθηκε και ο επικεφαλής της παράταξης “Ηράκλειο 3.7.5” Γιάννης Κουράκης, επισημαίνοντας, ωστόσο, ότι για την εφαρμογή της πρότασης απαιτείται η αντιδρόμηση των εκεί οδών. Ας σημειωθεί ότι η πρόταση αφορά στη δημιουργία πιάτσας ταξί με θέσεις στην Ψαρομηλίγκων ακριβώς στη διχάλα με την οδό Βουρβάχων.


Για ένα συνολικό όραμα για την πόλη του Ηρακλείου, που θα πρέπει επιτέλους να υπάρξει, μίλησε κατόπιν ο επικεφαλής της παράταξης “Ηράκλειο, Ενεργοί Πολίτες” Ηλίας Λυγερός, λέγοντας ότι δεν πρέπει να εισέρχονται στο εν λόγω σημείο πολλά ταξί γιατί θα “μπλοκάρει”, ωστόσο τάχθηκε υπέρ της πρότασης. Επίσης για το ζήτημα της πεζοδρόμησης της οδού Ιδομενέως ανέφερε ότι θα επιβαρυνθεί ο δρόμος του Αρχαιολογικού Μουσείου και πρότεινε είτε να πεζοδρομηθεί και η Ξανθουδίδου είτε να παραμείνει ως έχει η Ιδομενέως και να υπάρξει περιορισμός κυκλοφορίας.


Για αποσπασματικές λύσεις έκανε λόγο ο επικεφαλής της παράταξης “Λαϊκή Συσπείρωση” Δημήτρης Βρύσαλης, λέγοντας ότι η πρόταση δε θα δώσει ουσιαστικές λύσεις. Ο κ. Βρύσαλης “έριξε”, εξάλλου, ευθύνες σε όλες τις δημοτικές Αρχές για την αποσπασματικότητα των παρεμβάσεων στην πόλη, λέγοντας ότι ήταν λάθος η εγκατάλειψη της μελέτης Τομπάζη για το υπόγειο γκαράζ της λεωφόρου Δημοκρατίας. «Η αντίληψη της δημοτικής Αρχής και της δήθεν αντιπολίτευσης είναι πολύ μακριά από το συμφέρον των δημοτών», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βρύσαλης, συμπληρώνοντας ότι δε θα ψηφίσει.


Ο επικεφαλής της παράταξης “Συν-Εργασία για το Ηράκλειο”, Ευριπίδης Κουκιαδάκης, είπε με τη σειρά του ότι γίνεται διευθέτηση προβλημάτων εκ των υστέρων, κάτι που αποδεικνύεται από το γεγονός ότι κάμφθηκαν οι αντιδράσεις και τελικά δεν υπήρξαν προπηλακισμοί… Ο κ. Κουκιαδάκης ανέφερε ακόμη ότι θα πρέπει να ανατεθεί η μελέτη και να εξετάσει ο Δήμος Ηρακλείου τα μεγάλα ζητήματα και τα προβλήματα της ιστορικής συνοικίας της Αγίας Τριάδας.


Εξάλλου, δεν παρέλειψε να τονίσει ότι δημοπρατήθηκαν τα πλακόστρωτα ως λεωφορειόδρομοι και εκ των υστέρων γίνονται πεζόδρομοι, και καλώς γίνονται. Για την πιάτσα ταξί στην Ψαρομηλίγκων είπε ότι θα αποδειχτεί η καλύτερη λύση και ότι θα πρέπει να ακούγονται οι προτάσεις των πολιτών.


Ο επικεφαλής της παράταξης “Συν+Πράξη Δημοτών”, Πέτρος Ινιωτάκης, είπε ότι η δημοτική Αρχή στρέφει το βλέμμα στο κέντρο πέριξ των Λιονταριών, αφήνοντας στην τύχη τους άλλες συνοικίες, όπως για παράδειγμα η Αγία Τριάδα. «Παρόλο που καταφέρνουμε να έχουμε μια σχεδόν πανηγυρική απόφαση γιατί η ψήφιση της κυκλοφοριακής μελέτης είναι κάτι πολύ σημαντικό και περνάει σχεδόν ομόφωνα, το κλίμα δεν είναι τέτοιο γιατί είναι υποβαθμισμένες οι άλλες περιοχές», είπε ο κ. Ινιωτάκης, συμπληρώνοντας ότι πρέπει να εξετάσει ο Δήμος συνολικά την ανάπλαση της παλιάς πόλης και την ευρύτερη κυκλοφοριακή μελέτη για όλη την πόλη.


Η επικεφαλής της παράταξης “Ηράκλειον Αξίζει”, Ευαγγελία Σχοιναράκη-Ηλιάκη, είπε ότι δεν υπάρχει μια συνεχής διαβούλευση που δείχνει ένα αποτέλεσμα. Υποστήριξε ακόμη ότι άλλα λεγόντουσαν “στο αφτί” και άλλα στις οργανωμένες ομάδες, καθώς κι ότι και οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης προσπάθησαν να βρουν τη “χρυσή τομή”, αναλαμβάνοντας κόστος που δεν τους ανήκει. «Οι οδηγοί ταξί προσπάθησαν να βρουν προτάσεις χωρίς να προκαλούν προβλήματα», πρόσθεσε η κ. Σχοιναράκη, η οποία συμπλήρωσε ότι σε αυτή την κυκλοφοριακή μελέτη δε βρίσκεται στο επίκεντρο ο άνθρωπος, καθώς δεν υπάρχουν πάρκινγκ. Εξάλλου, η κ. Σχοιναράκη ανέφερε ότι, όσο υπηρέτησε ως πρόεδρος της ΔΕΠΑΝΑΛ, ξεκίνησε την επικαιροποίηση της μελέτης για το υπόγειο γκαράζ της πλατείας Ελευθερίας, έκτοτε, ωστόσο, δε γνωρίζει κανένας τι έγινε και τι έχει κατά νου η δημοτική Αρχή.


Εξάλλου, ο επικεφαλής της παράταξης “Ηράκλεια Πρωτοβουλία”, Μανόλης Βασιλάκης, είπε ότι «με διάλογο καταλήγουμε σε λύση». Δήλωσε, ωστόσο, λευκό για τον κόμβο στην Πύλη Ιησού και αποχή από την ψηφοφορία για Ψαρομηλίγκων και Δικαιοσύνης για λόγους δεοντολογίας. «Ορθώς διατηρείται το καθεστώς στη λεωφόρο Καλοκαιρινού όπως και στην Ίδης και τη Δικαιοσύνης», πρόσθεσε ο κ. Βασιλάκης.


Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Νίκος Αγγελάκης ανέφερε ότι λύθηκε μια αντιπαράθεση μεταξύ επαγγελματικών ομάδων και πολιτών λύνοντας τα χέρια της δημοτικής Αρχής. Ο κ. Αγγελάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την υπερψήφιση της μελέτης, τονίζοντας ότι δίνεται η εντύπωση ότι η μελέτη αυτή έγινε μέσω Google και δεν ξέρει ούτε ποιος την έκανε, ούτε πόσο πληρώθηκε.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί